Handelsbetingelser

 


 

Generelle oplysninger

Virksomhedens juridiske navn GROOMER.DK
CVR-nr. 39231344
Adresse Vedtoftevej 26, 5620 Glamsbjerg
Mailadresse info@groomer.dk
Telefonnummer +45 42435556

 

Betaling

Credit card / Paypal / Mobile pay / Faktura

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Vi tager ikke kortgebyrer.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.


Fragt

 POST NORD / GLS / FRAGTMAN

Priser for levering er synlige før endelig udtjekning - de varierer efter zone og type forsendelse. Du kan vælge den forsendelse, der passer dig bedst.- Leveringstid - EU-lande normalt 4 hverdage, indenrigs DK indenfor 2-3 hverdage. Uden for EU fra 4 dage op til 3 uger, afhængig af tilpasset kapacitet og destination. Alle forsendelser sendes normalt max indenfor 2 hverdage fra Danmark.

GRATIS LEVERING ved min ordre 600Kr eksl. MOMS. 

 

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@groomer.dk  eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Kun hjemme levering til firma adresse:
GROOMER.DK, Vedtoftevej 25, 5620 Glamsbjerg (ikke til pakkeshop)

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Adresse: GROOMER.DK, Vedtoftevej 26, 5620 Glamsbjerg

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
 

KLAGER

Hvis du handler som erhvervsdrivende, forbeholder vi os retten til at afhjælpe f.eks. i form af reparationer frem for at ombytte.

Når du handler online, har du som forbruger en række klagemuligheder, hvis du oplever problemer med varen eller handlen. Det er vigtigt at kende dine rettigheder og vide, hvordan du skal agere, hvis du har brug for at klage. 
1. Klage til webshoppen:
Først og fremmest skal du altid klage til den webshop, hvor du har købt varen eller tjenesteydelsen . 
Det er en god ide at klage skriftligt, f.eks. via e-mail, så du har dokumentation for din henvendelse. Kontakt: Groomer.dk - email: info@groomer.dk / tlf. 42 43 55 56
Beskriv tydeligt, hvad der er galt med varen eller handlen, og hvad du ønsker at få ud af din klage (f.eks. reparation, afslag i prisen, pengene tilbage). 
Gem al korrespondance med webshoppen og kvitteringer for dine køb. 
2. Klage til et klagenævn (hvis nødvendigt):
Hvis webshoppen ikke imødekommer din klage, eller I ikke kan blive enige, kan du gå videre med sagen til et klagenævn. 
Hvilket klagenævn du skal henvende dig til, afhænger af, hvad du har købt, og hvor webshoppen er placeret (f.eks. Mæglingsteamet for Forbrugerklager ved køb i Danmark). 
Du kan finde information om klagenævn på Forbrug.dk. 

 

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
 

Personoplysningerne registreres hos GROOMER.DK og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på www.vikingway.dk er GROOMER.DK 

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@groomer.dk 

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 21.08.2025

 

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Hent fortrydelsesformular (ret til og gem som PDF)